Euphoria säsong 3 avsnitt 7 finns på HBO Max och ibland undrar jag verkligen varför jag fortfarande tittar på den här serien.
Och just nu är det ärliga svaret ganska enkelt:
Det är bara ett avsnitt kvar.
Även om jag inte längre känner samma behov av att veta vad som händer som jag gjorde i tidigare säsonger så gillar jag ändå att avsluta saker när jag väl har börjat dem.
I förra avsnittet skrev jag att allt verkade rulla på ganska bra för Cassie. Men det kan man ju lugnt säga ändrades här.
Hon fick inte rollen som skådespelare, hennes OnlyFans-konto är borta och dessutom blev hon kidnappad av personerna som Nate är skyldig pengar. Det är nästan imponerande hur snabbt Euphoria kan gå från framgång till total katastrof.
Samtidigt går det ju inte att jämföra med det som händer Nate.
För där kändes det verkligen som att allt rasade samman på riktigt.
När han blev levande begravd insåg jag ganska snabbt att det nog inte fanns någon väg tillbaka. Och jag som är fruktansvärt ormrädd måste säga att scenen där ormen kröp ner hos honom var bland det värsta jag sett på länge. Jag kunde knappt titta på tv:n. Bara tanken på att vara fast där nere tillsammans med en orm gav mig ångest.
Det var också i den stunden som jag kände att det nog faktiskt var kört för honom.
Och sedan har vi Rue.
Cassie fick reda på sanningen och framför allt Maddie avslöjade att Rue arbetar undercover. Det känns som en sådan där detalj som absolut inte kommer stanna mellan dem. Tvärtom känns det som att det kommer få enorma konsekvenser i finalen.
Så även om jag ibland känner att serien blivit väldigt överdriven och nästan absurd så lyckas den ändå få mig att vilja se det sista avsnittet.
För nu känns det som att allt är på väg att explodera samtidigt.
Min känsla efter avsnittet:
Ett mörkt och kaotiskt avsnitt där nästan allt går fel för alla. Och även om jag ibland inte riktigt vet vad serien håller på med längre så är jag ändå nyfiken på hur de tänker knyta ihop allt i finalen.


0