Instagram seriebloggenInstagram seriebloggenInstagram seriebloggenInstagram seriebloggenInstagram seriebloggenInstagram seriebloggenInstagram seriebloggen

Recension: Pretty Little Liars

Jag har nu sett 2 säsonger av PPL och har hela tiden tyckt att det har varit en riktigt bra serie, lite små scary på sina ställen så lättskrämda jag sitter och gömmer mig under en filt.

Serien handlar om 4 bästa vänner som återförenas efter att deras bästa vän Allison har försvunnit spårlös 1 år tidigare. Ganska så snart börjar tjejerna bli hotade av en Anonym person som kallar sig för A. A vet väldigt mycket om tjejerna och skickar hela tiden sms till dom och är inne i deras hus och är i allmänhet riktigt äcklig. Serien bygger på att alla har sina hemligheter även för sina vänner och detta spelar A på fullt ut. Så man kan säga att serien går ut på att hitta vem A är. Så att tjejerna kan få ett normalt liv igen.

<

Som sagt tycker jag att serien är riktigt bra och absolut sevärd, men den hamnar inte på topplistan över favoritserierna. Anledningen till det är att jag tycker att det går lite långsamt fram i handlingen och att jag blir irriterad över att jag tror att man har hittat den rätta A. Men så visar det sig att man är tillbaka på ruta 1 igen och jag tycker inte om att ha fel. Seriens stora plus är de 4 bästa kompisarna. De har alla väldigt spännande karaktärer och som jag skrev tidigare så har dom sina hemligheter men jag tycker det är uppbyggt på riktigt bra sätt.

*spoiliers Säsong 2 avsnitt 25*

Jag känner också att jag behöver skriva av mig lite över vad som hände i detta avsnittet! Jag hade verkligen sett fram emot att serien skulle få en ny vändning ioch med att man blev lovad att man skulle avslöja A. Men hela avsnittet var uppenbart och jag satt och vänta på twisten hela tiden och när Spencer klev in i bilen tillsammans med Mona så tänkte jag är detta de bästa som de kan komma på så kan jag sluta titta nu. Hallå mesiga Mona är ett psykfall och uppenbart och jävligt tråkigt, jag hade nog blivit gladare om det var Jenna eller Garret även om det också hade varit uppenbart. Nej Skärpning till manus författarna inför nästa säsong annars är nog denna serien över efter säsong 3 Sorry! Det som talar för säsong 3 är att det finns många obesvarade frågor angående Jenna, Garret och Melissa. Det tycker jag att de skulle använda sig av mer än deras stora cliffhanger med att man har hittat Mayas kropp. Det känns lite som Allison nr 2, problemungen blir mördad. Kan de inte hitta på något nytt?

Säsong 3 Promo