Filmrecension – After

Normal 0 21 false false false SV X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normal tabell"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}

För många år sedan när jag låg hemma med brutna revben och inte klarade av att läsa böcker så fastnade jag för bokserien After som var gratis böcker på appen Wattpad. Då var det dom mest lästa böckerna och i den situationen som jag var i då var jag faktiskt inte så himla kräsen heller. Efter ett tag insåg jag att det var en one direction fanfic som jag läste, men när jag kom över det så insåg jag faktiskt att jag gillade boken.

Efter att böckerna på appen blev på populära fick författaren Anna Todd både en bok och en filmdeal. Så hon började skriva om böckerna (så att de inte längre var en fanfic) så när jag bodde i Los Angeles så köpte jag faktiskt de två första böckerna i serien och dessa böcker har nu också blivit filmer.

Så nu är den stora frågan, vad tyckte jag egentligen om filmen? Jag har svårt att svara på den frågan, för helt ärligt så var det väldigt tjock bok som bantades ner i en film, där focus hamnade mycket på att förmedla en story men det saknades en väldigt viktig del, att lära känna karaktärerna. Jag tror nämligen om jag hade sett filmen utan att läsa böckerna så hade jag nog varit väldigt lost i varför karaktärerna gjorde som dom gjorde och jag saknade väldigt mycket i karaktärsutvecklingen kring framför allt Tessa och Hardin. Men jag är fortfarande väldigt spänd på att se nästa film, After we Collided. Skulle karaktärerna utvecklas bättre där så kommer jag vara nöjd. Jag har också blivit lite sugen på att faktiskt läsa böckerna som jag köpte, för det har jag inte gjort än…

Här kan du läsa mina tankar om boken som jag läste 2014

• Filmer
  • 101 visningar