Bokrecension – De sju systrarna – Skuggsystern

Normal 0 21 false false false SV X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normal tabell"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}

Sakta men säkert jobbar jag mig igenom böckerna om de sju systrarna och jag har precis läst klart bok nummer tre som fokuserar på Star som ger oss en spännande resa genom Englands historia med allt från kungligheter och Beatrix Potter.

För mig gick denna boken upp och ner i kvalitet lite (dock var den bra hela tiden!) Jag var sjukt fascinerad i tillbaka blickarna, precis som jag brukar vara. Det var helt magiskt att få ”lära känna” Beatrix Potter som varit en så stor del av min uppväxt med hennes vackra målningar. Det var väldigt bra och spännande, dock kanske Star som karaktär var den som jag blev minst engagerad i hittills och det samma gällde hennes kärleksliv som jag faktiskt inte helt förstod grejen med alls. Samtidigt som jag tycker att det var spännande att följa hur hon blev mer och mer självständig och bröt sig loss från sitt tighta band med Cece. Så nu ska det också bli spännande att följa Cece i nästa bok!