Instagram seriebloggenInstagram seriebloggenInstagram seriebloggenInstagram seriebloggenInstagram seriebloggenInstagram seriebloggenInstagram seriebloggen

Bokrecension – De sju Systrarna - Pärlsystern

2020 var kanske inte ett år som jag läste så mycket. Eller snarare så läste jag mer i fysiska böcker än vad jag brukar och därför blev det mindre av lyssningen av böcker än vad jag brukar. När jag fick min årssammanfattning av Storytel var i alla fall Lucinda Riley min mest lyssnade på författare 2020 och det är ju tack vare att jag fastnat i denna underbara serie som de sju systrarna.

Denna bok är den 4 boken och handlar om Cece och hennes resa att upptäcka sitta förflutna. Det tog ett tag för mig att komma in i boken men när jag väl gjorde det var ja helt fast, även om jag tror att Cece är den systern som jag har svårast för hittills. Dock gav boken en hel del svar på varför men kanske inte tillräckligt för att jag ska bli helt förtjust. Det kan ha mycket med att jag tycker att hon har en lite svår och krävande personlighet helt enkelt och hade väldigt svårt för hur hon behandlade Star även om det fanns förklaringar till det från två olika håll.

Min teori på varför det tog lång tid innan jag fastnade var nog för att det tog lite tid innan hon började forska i sitt förflutna och mina favoritdelar med böckerna är resan tillbaka i tiden. Hon reste runt och skulle hitta sig själv innan hon ens vågade ta sig mot Australien och se vart hon kom ifrån. Dock älskade jag allt som hade med Kittys historia att göra och hur hon tog sig från Edinburgh till Australien.

Så som vanligt väldigt bra och välgjorda böcker som man verkligen borde läsa men börja med bok ett om Maya, för även om det skulle gå att läsa dom som fristående böcker så får man en helt annan känsla om man läser dom i ordning.